torsdag 20 januari 2011

Torsdag

Två små söta valpar


Ny har kylan slagit till igen , det är nog första dagen i dag att hundarna har bara fått gårdsrastningar. Brukar hinna ut med dom två långa svängar per dag. Den enda som verkar lida lite av att långturena blev inställda i dag är Alma , övriga vill bara hålla sig inomhus i värmen. Men redan i morgon ska vi få mildare väder , så då blir det en långtur med tjejerna. Har haft fullt upp i veckan , så har inte hunnit blogga så mycket. I går var jag hos läkaren med Linus och det gick ju jätte bra förutom att han har ett väldigt högtblodtryck och puls. Sen har har jag varit hos tandläkaren och tagit avtryck , så om 2 veckor så får jag mina nya kronor. Så nu har jag nedräkning...tänk snart är det färdigt efter 7 låånga år!!!!...SKÖNT!!!!!


Känner att jag längtar jätte mycket till i morgon när jag får sela på brudarna och he mig ut , för en härlig långdragtur. Nästa år hoppas jag att jag kommer över en liten dragkälke som passar till tre hundar. Men i år så får sparken duga. Men det är bara att inse att drag är inte min hobby utan min livstil i stället. Nu lite fika och hockey , sen väntas Nattjobb innan helgen kan ta fart!!!!

2 kommentarer:

  1. Håller med att drag är livet, men skulle vilja utveckla det hela till att "hundar är en livsstil"
    Tänk den som aldrig kommer att äga en hund i sitt liv... dom vet inte vad dom missar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kunde inte säga det bättre!!! Fick med mig Linus i kväll på en dragtur. Han brukar följa och åka skidor med tikarna , men nu fick han ta ena sparken och Ada fick dra han. jag tog den andra sparken och övriga tikarna. Linus blev Lyrisk och nu vill han att vi ska stiga upp 6 i morgon bitti för en ny dragtur. Fast det är ju tur att man kan hitta en sport att utföra med hundarna när inte det är jaktsäsong. Kram på dig och hoppas det är skönt att komma hem,)

    SvaraRadera