onsdag 12 januari 2011

I´m Back!!!!!!!!

Äntligen har vi dator nu hemma...jippi känner mig som ett barn på julafton.Här ska det bloggas igen. Hundträningen har legat på is nu länge men nu har vi börjat om lite i alla fall, för dressyren är ju helt klart en färskvara. Någonting som vi riktigt i gång med är drag med tikarna i alla former. Så det blir alltid en sväng varje dag. Jag är mitt uppe i min ledighet , fast jag har en dubbeltur var sjätte veckan och i dag skulle jag vara ledig för emma ville så gärna ta den. Så jag hade planer på att åka skidor i dag, fast i morse ringde hon och sa hon var sjuk så det var bara upp och he sig mot jobbet. Fast det är tur att jag har världens bästa jobb!!
Johan har även börjat sitt nya jobb och han trivs som fisken i vattnet och det bästa är att det är här i byn.

Måste bara berätta någonting som hände mig när jag tog en promenad till affären med olga nu i juletid. Jag band fast hon utanför och gick in för att handla medans jag strosade och tittade på julskinkor , så upptäcker jag att Olga även strosar runt i butiken och luktar , när hon upptäcker mig blir hon överlycklig. Hon hade tagit sig lös , kopplerna vi äger är alla sönderbitna av Alma så det var nog ingen konst att slita sig lös. Men hon i kassan sa att hon hade jobbat länge och sett hundar som har tagit sig lösa men aldrig att dom kommer in utan att dom springer i väg i stället. Men hon skrattade gått åt Olga och tyckte hon var ju super gullig och snäll. Nu blir det att inhandla nya koppel. Har inga kort att bjuda på i dag, men det kommer!!!
Ha det bra alla tills vi ses igen och nu kommer det bli ofta....KRAM

2 kommentarer:

  1. Så härligt att ni nu åter har dator. Visst känner man sig naken utan.

    Så synd att vi var på språng när ni var på väg förbi senast :( Ni får göra att nytt försök igen

    Kram/ Maggan

    SvaraRadera
  2. Your back Åsa,härligt.Kram,kram.

    SvaraRadera