söndag 1 februari 2009

Födelsedagsfirande/Täckprototyp

Jo visst blev det tårta idag, mina föräldrar och min dotter kom på besök
och det blev en massa guitarhero spelande med min far(grym för sin ålder)
och tyvärr får man se sig slagen av sin far!!!! Döm om min förvåning när min bror dök upp med en av sina döttrar, han är stolt ägare till ES Callit som ni kan se på bilderna under hundkompisar. Det blev givetvis en del hundsnack då han är ute efter en ES valp inom en snar framtid. Roligt att han kom, vi träffas allt för sällan under icke jaktsäsong.

JAKT TÄCKEN
Jag har länge letat efter ett väl fungerande jakttäcke och inte hittat något
som håller varken kvalitet eller funktion med tanke på pointerns hårlag och
aktiva framfart i skogen. Vill ha ett par olika täcken för vinter och sommar
och nu satte jag mig ner med min mor och gick igenom vad som finns på marknaden, detta för att sedan hitta en lösning som förhoppningsvis skall fungera bättre och framförallt hålla en högre kvalitet!!!! bara under förra säsongen gjorde jag slut på 5 olika täcken och med ett pris på ca 400kr
i snitt så är det inte vad jag tycker känns som en tillfredställande kvalite'.
Nu kommer min mor att sy upp en prototyp för vinter som skall testas nu under
våren, blir det ett bra resultat kommer vi att erbjuda detta till andra jägare/hundfolk. känns som att det borde vara fler än jag som har upplevt bristen på kvalitet.

FRAMSTEG: Ada gjorde ett genombrott i apporten i går och tog för första gången dummyn utan tvång och detta efter att ha apporterat en isbit!! under lite mer leksamma former och nu har hon sammankopplat detta med den apportträning som vi hållit på med under en tid(tvångsapport).
Känns som om det lossnat för henne så nu ska jag fortsätta med träningen
medans det går bra, följde ett råd om att backa ett steg i träningen och ta en liten paus för att sedan göra en ny attack och detta råd verkar ha gett resultat.
Tvångsapporten är ju som bekant inte en särskilt kul/angenäm variant och Ada
var absolut inte förtjust i det heller..............men nu så ska vi öka intensiteten igen.

1 kommentar:

  1. Alltså, är det ett värmetäcke eller signaltäcke? *trög*
    Det lät ju som en bra idé. ;-)

    SvaraRadera