söndag 8 april 2012

Vilken dag!!!


Minja har ett bra sök...hon är inte så vid. Hon är en perfekt hund för skogsjakt...
Minja står för en Ripa...
Sol,Sol,Sol och åter sol...Lovley!!!



Kaffepaus...passar på att fota mig lite med Minja:))
Prinssesan Minja...

Husse och Olga

Hade ställt min väckare på kl 07.00 i morse , men en kvart innan så vaknade och kunde inte somna om. Jag ville så gärna komma upp i tid för att skidra till granholmen för att dricka mitt morgon kaffe. strax efter halv åtta så var jag och Ada nere på kajen för att börja skidra mot granholmen...väl där ute hann jag sitta i 10 minuter, så ser jag att någon kommer och åker skidor över isen , som är på väg mot holmen. Jo nog var det johan , han vart så sugen också att dricka morgon kaffet där ute. Kul var det att hann dök upp. Väl sen hemma blev det frukost och efter åt skicka i väg Tim med sin kompis Tim till äventyrs badet. Efter det så tog vi Minja och Olga och åkte till Ersträsk för att se om vi fick några fågelarbeten med brudarna. Alma och Ada fick vara hemma , deras tassar är inte bra. Dom blöder så mycket av skaren från snön. Det blev kanske två timmar i skogen för oss. minja stod för en Ripa och hon skötte sig så bra, lugn i upp flog!
Vilket fantastisk väder dagen bjöd på, strålande sol och vindstilla!!! Jag fullkomligen älskar denna årstid. Men jag bor ju på rätt sida av sverige...skulle aldrig kunna flytta söder ut...

2 kommentarer:

  1. Kan inte mer än hålla med dig, skulle aldrig kunna flytta söder ut! Vi njuter också av skidåkning med hundarna i skogen, man vill inte att det ska ta slut snart. Men tyvärr så gör det det tok förtidigt! Vilka vackra bilder och kul att ni fick fota ett stånd på en ripa. Ha en fortsatt trevlig påsk.Påskkramar från A-K med familj!!!

    SvaraRadera
  2. great blog post and your photos is very beautiful and awesome and your blog is fantastic. thanks for sharing this blog post.

    SvaraRadera