måndag 3 januari 2011

God fortsättning alla.

Vi är fortfarande utan dator , så jag passar på att låna en när jag jobbar. Snacka att man känner sig som en stenålders människa när man är utan dator. Men vi har köp en ny hårddisk , så nu väntar jag bara till johan ska ha tid att byta den. Men om jag känner min kära sambo så kan det ta tid,) I dag så har jag varit på en lång skidtur på isen med Ada och Olga, fast det är första gången dom fick springa lösa och matte fick jobba själv. Olga har en tendens att sticka , så jag höll hon kort utan hon fick springa fot brevid mig i stället. Johan tog övriga brudarna och drog till grisberget för ett dragpass med Alma och Minja. Gick som en dans för dom , fast han åkte bara 3.4 slingan. I helgen hade vi vårt kära barnbarn. Vi har haft äran att få firar med han alla hans nyår. Fast nästa år tror jag att hans mamma vill nog fira med han.Men han har varit så snäll och sovit till 10 varje dag. Mycket bus har det i alla fall blivit. Nyåret så firade vi hemma för första gången , vi åt orrebröst och potatisgratäng till middag...muma så otroligt gott skogsfågel är!!!! Olga hade det jätte jobbigt med smällarna och raketerna hon skakade flåsade hela tiden. Nästa år blir det att fixa lugnande medel till henne. Alma gillade starkt alla raketer och smällare, hon satt hela kvällen i fönstret och tittade. Övrigt önskar jag ett bra hundår och mycket mera Maria Montazami i tv rutan. Skönare person finns inte jag diggar hon jätte mycket:) Nu ska jag ta och sluta och lämna över datorn till min snälla arbetskamrat Emma. Ha en fortsatt trevlig jul alla till vi ses igen någon gång:)..........

2 kommentarer:

  1. Jag säger bara Tazzels
    Kram från hon med några stycken.

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på er!

    Nu skulle det ju bli kallt igen så då blir det ingen skidåkning på ett par dagar.

    Kram

    SvaraRadera