tisdag 11 september 2012

Länge sedan sist....

Oj vad länge sedan jag var in här....men tänker skriva bara några rader hur det går!!! Johan har ganska fullt upp med sitt företag men jagar så mycket som han hinner. Blir att han åker i väg helgerna till malå och jagar då jag är ledig. Annars jagar han varje kväll sjöfågel och oftas stiger han även upp fyra på morgonen för att hinna jaga sjöfågel innan jobbet. Alma får oftas hänga med hon är ju är ju så duktig på att appotera. Hon är så försiktig när hon tar den ny skjutna fågeln i munnen, annat är det med Ada hon kan vara lite hård med fågeln...minja hon bryr sig inte om fågeln utan hon appoterar inte, och Olga hon äter upp fågeln om man inte hinner före henne att ta den!!!! Jag hade hoppats att johan var mer intresserad att starta både Ada och Alma på jaktprov...men men han vill hellre jaga. Jag är tvärt om jag vill följa på jaktprover men inte på själva jakt...så det blir inge skogsvistelse i höst för mig...mycket tråkigt!!!! Johan åker i helgen till malå och då hoppas jag att jag få ha Olga hemma oj vad jag älskar denna lugna hund...hon är verkligen en riktig åsa hund:)) I morgon kommer bli en inne dag för hundarna...johan flyger till Stockholm och jag jobbar först dag med städ sen ett extra kvälls pass och sen avslutar jag med min vanliga natt jobb...blir att puzzla för att hinna med hundarna...men jag är ju kvinna och vi är ju som gjorda för att hinna med många saker på en gång!!!

2 kommentarer:

  1. Since thе аԁmin of thіs website is working, no
    questіon νery shortly it ωill bе well-κnown,
    duе to its feature сontents.

    Here is my ωeblog :: faith Healers
    Feel free to surf my page : homeopathy

    SvaraRadera
  2. This piece of writing presents clear idea in support of the new
    viewers of blogging, that actually how to do blogging.


    Also visit my site - how to play texas hold em online

    SvaraRadera