söndag 22 april 2012

Vilken fantastiska framsteg

Som sagt i går var jag och Eva-Lena och Crister för att träna hund möten och ledarskaps övningar , snälla Cilla som är en gammal instruktör från bruks hjälpte oss. Vilka fantastiska framsteg Alma gör och jag är så överlycklig att det gick så bra! Ledarövningarna gav ju massor för både mig och Alma. Första övningen så fick Alma sitta och jag gick och la godis i i en skål , sen skulle vi gå runt skålen , men alma fick inte fokusera på skålen utan bara mig och började hon titta mot skålen så fick jag kraftigt säga NEJ och det var ju inga problem....efter vi klarat övingen fick vi testa en annan! Då satt cilla i mitten och i hennes hand hade hon godis som alma skulle få äta...men jag skulle kunna få henne att sluta äta godiset genom attt säga nej och om inte det hjälpet rycka i kopplet....men alma fickade det klockrent, behövde bara andvända min röst. Sen blev det ytligare övingar men dom klarde vi oxå jätte bra. Känns som vi är en stor bit på vägen Alma och jag....nu längtar jag bara till nästa träff:))


Det är ju söndag i dag och johan steg upp tidigt för att åka och jobba , tim han for till en kompis tidigt.
Min syster ringde mig och frågade vid nio tiden om hon och hennes svärmor Berit fick följa mig och tikarna på långpromenad och givetvis så fick dom det. Berit hon gick med Olga och syster med Ada och jag tog Alma och Minja, vi gick en långtur och vi även passade på att gå in på Elpex för att tigga till oss kaffe.....så jag och berit satt inne i kontoret med brudarna och drack kaffe, syster som inte dricker kaffe passade på att klistra lite märken på 15 par skidor i stället. Sen var det bara att börja promenaden hemåt och Alma skötte sig jätte bra , många hund möten blev det men hon klarade alla så himla bra....mycket stolt matte är jag just nu:) Berit frågade även om hon fick låna Olga en vecka i sommar och självklart ska hon få göra det!!!!! Blir för mig och syster att åka och jobba på Elpex efter lunch....njut av denna fina söndag!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar